Strona główna · Artykuły · Wiadomości · Szukaj Maj 20 2019 13:30:11

SZCZEGÓLNE PAMIĄTKI

LINKI

Wycieczka do stolicy
WydarzeniaW dniach od 15 do 16 grudnia 2011 roku nasze nauczycielki (Pani Krystyna Zawadzka, Pani Agnieszka Król oraz Pani Krzysztofa Duziak) zorganizowały dla uczniów interesujących się historią i wiedzą o społeczeństwie, wycieczkę do Warszawy. Pierwszym miejscem, jakie zwiedziliśmy w ramach wycieczki był Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. W czasie naszych odwiedzin, na Sali Plenarnej odbywało się posiedzenie, na którym obecny był premier Donald Tusk. Dzięki uprzejmości i zaangażowaniu Pani poseł Ewy Drozd mogliśmy przez dłuższą chwilę przysłuchiwać się obradom. Była to dla nas ekscytująca lekcja Wiedzy o społeczeństwie, z której wynieśliśmy wiele ciekawych informacji na temat funkcjonowania naszego rządu. Następnie udaliśmy się do słynnych warszawskich Łazienek. Na miejscu przybliżono nam historię panowania króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, z którego inicjatywy powstał ogród łazienkowski oraz pałac na wodzie. Po południu zakwaterowano nas w schronisku młodzieżowym, po czym udaliśmy się Krakowskim Przedmieściem na Stare Miasto. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do miejsca naszego noclegu. Wczesnym rankiem, korzystając z komunikacji miejskiej dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Mile zaskoczył nas jego poziom technologiczny oraz wyposażenie. Oprowadzał nas po nim przewodnik, który bardzo zajmująco i ciekawie opowiadał o powstaniu. Wszyscy byliśmy oszołomieni ogromem zniszczeń miasta oraz losem mieszkańców ówczesnej stolicy. Punktem kulminacyjnym wycieczki było zwiedzanie gmachu Telewizji Polskiej. Byliśmy bardzo podekscytowani, zobaczyliśmy jak wyglądają kulisy pracy w telewizji. Spotkaliśmy wiele znanych osób ze szklanego ekranu m.in. Huberta Urbańskiego i Pana Grzegorza Misztala. Tak zakończył się nasz dwudniowy pobyt w stolicy.
Należy stwierdzić, że każdy, kto czuje się Polakiem powinien poznać historię swojego kraju. Warszawa jest miejscem szczególnym, ponieważ to tam rozstrzygały się losy państwa polskiego decydujące także o naszej przyszłości. Wszyscy uczestnicy tego przedsięwzięcia są zgodni, że to właśnie młodzi ludzie, tacy jak w naszym liceum, powinni poznawać historię swojego kraju, jak i swoich dziadków czy pradziadków. Nasze nauczycielki organizując tego typu wyjazdy mają ogromny wpływ na kształcenie w uczniach postaw patriotycznych, moralnych oraz obywatelskich, owocujących w ich przyszłym dorosłym życiu.